• خانه 
  • تماس  
  • ورود 

تمثيل زيباي مرحوم حاج اسماعيل دولابي درخصوص انتظار فرج

11 خرداد 1390 توسط کوثر


مرحوم حاج اسماعيل دولابي از علماي برجسته و از بزرگان اهل معرفت، درخصوص انتظار فرج تمثيل زيبائي دارند که نقل آن آموزنده است.
آن مرحوم مي فرمايند:پدري چهار تا بچه را گذاشت توي اتاق و گفت اين‌جا‌ را مرتب کنيد تا من برگردم
خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه مي‌کرد مي‌ديد کي چه کار مي‌کند، مي‌نوشت توي يک کاغذي که بعد حساب و کتاب کند

…

يکي از بچه‌ها که گيج بود، حرف پدر يادش رفت. سرش گرم شد به بازي. يادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنيد
يکي از بچه‌ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ريختن و داد و فرياد که من نمي‌گذارم کسي اين‌جا را مرتب کند
يکي که خنگ بود، ترسيد. نشست وسط و شروع کرد گريه و جيغ و داد که آقا بيا، بيا ببين اين نمي‌گذارد، مرتب کنيم
اما آنکه زرنگ بود، نگاه کرد، رد تن آقاش را ديد از پشت پرده. تند و تند مرتب مي‌کرد همه‌جا را
مي‌دانست آقاش دارد توي کاغذ مي‌نويسد
هي نگاه مي‌کرد سمت پرده و مي‌خنديد. دلش هم تنگ نمي‌شد. مي‌دانست که آقاش همين ‌جاست
توي دلش هم گاهي مي‌گفت اگر يک دقيقه دير‌تر بيايد باز من کارهاي بهتر مي‌کنم
آن بچه‌ شرور همه جا را هي مي‌ريخت به هم، هي مي‌ديد اين خوشحال است، ناراحت نمي‌شود
وقتي همه جا را ريخت به هم، آن وقت آقا آمد
ما که خنگ بوديم، گريه و زاري کرده بوديم، چيزي گيرمان نيامد. او که زرنگ بود و خنديده بود، کلي چيز گيرش آمد
زرنگ باش. خنگ نباش. گيج نباش
شرور که نيستي الحمدلله. گيج و خنگ هم نباش
نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببين و کار خوب کن
خانه را مرتب کن، تا آقا بيايد

منبع: پرتال فرهنگي اطلاع رساني نور

 3 نظر

چگونه امام زمان(عج) را ببینیم؟

10 خرداد 1390 توسط کوثر

آیة الله العظمى بهجت(ره) در پاسخ به سؤال یكى از مسئولین حزب الله در مورد چگونگى امكان تشرف به محضر مقدس حضرت بقیة الله اعظم فرمود:

راه رسیدن به حضرت، یاد دائم آن بزرگوار است ، یاد دائم و عدم غفلت لحظه‎اى از آن حضرت، آدمى را به محضر آن حضرت مى‎رساند. یاد دائم حضرت، كار مشكلى نیست حتى از تنفس فیزیكى بدن نیز آسان‎تر است ، ولى همت مى‎خواهد.

انسان عاشق حضرت، پس از توجه دائم همانند رسیدن به بلوغ، خود را طورى دیگر مى‎یابد.

 

 2 نظر

امام مثل کعبه است

23 اردیبهشت 1390 توسط کوثر

وقتی که حضرت محمّد(ص) رحلت فرمودند، گروهی از مسلمانان در حالی که هنوز بدن مطهّر پیامبر خدا روی زمین بود، به محلّی به نام سقیفه رفتند و ابوبکر را به جانشینی پیامبر برای رهبری جامعه اسلامی، برگزیدند. حضرت زهرا(س) در این زمان مدافع شماره یک امامت حضرت علی(ع) بودند، و با یادآوری ماجرای غدیر خم و استدلالات دیگر، یادآور می شدند که پیامبر برای خودش جانشین را برگزیده بود.

محمود بن ولید، روزی حضرت زهرا(س) را در کنار قبر حضرت حمزه(ره) یافت و از او در مورد دلایل امامت حضرت علی(ع) سؤال کرد. بعد از شنیدن استدلالات حضرت، پرسید: «بانوی من! پس چرا علی سکوت کرد و حق خود را نگرفت؟»

حضرت زهرا(س) در پاسخ به این سؤال، پاسخ بسیار مهمی دادند که جای تأمّل فراوان دارد: «مَثَل امام، مَثَل کعبه است، مردم باید دور کعبه بچرخند و نه اینکه کعبه به دور مردم بچرخد.»(نهج الحیاة، ص39، به نقل از کتاب المناقب علامه شمس الدین بن الجرزی و کتاب بحارالانوار)

به نظر من با این فرمایش حضرت زهرا(س) به خوبی می توانیم فلسفه غیبت حضرت مهدی(عج) را درک کنیم. علّت غیبت حضرت مهدی این است که خود ما از او فاصله گرفته ایم و در نتیجه از رهبری او محرومیم. به راستی چقدر به فکر امام زمان هستیم؟ اگر هزار تومان پول گم کنیم، چقدر به دنبالش می گردیم؟ آیا یک درصد از آن را به دنبال امام زمانمان گشته ایم؟

 

برگرفته از وبلاگ سنگر عشق

 1 نظر

همه چیز در درون توست

09 اردیبهشت 1390 توسط کوثر

هرگم کرده ای داری احتیاطا در خانه دل خودت بگرد. خواهی دید که همانجاست . هرکس دیگری هم که گم کرده ای داشت واز تو سراغ آن را گرفت باز به خانه دلت نگاه کن آن را هم همانجا پیدا خواهی کرد این همه در بیرون به دنبال گم شده هایت گشتی ، وچیزی پیدا نکردی ، حالا کمی وقت صرف کن وخانه دلت را بگرد شاید آنجا پیدا شد .

خداوند فرمود: “وفی الارض آیات للموقنین وفی انفسکم افلاتبصرون” وبرای اهل یقین در زمین ودرنفسهای خودتان نشانه هایی وجود دارد،پس آیا نمی بینید؟ وفرمود: “سنریهم آیاتنا فی الافاق وفی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق ” بزودی نشانه های خودمان را در آفاق عالم ودر درون خودشان به آنها نشان می دهیم تا برای آنان روشن شود که همانا او حق است . پس برای دیدار ونظر به خدا به درون خودت نظری بینداز .

گفتم به کام وصلت خواهم رسید روزی

گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی

در زیارت جامعه کبیره خطاب به اهل بیت آمده است که بدنهای شما درون بدنهاست. نفسهای شما درون نفسهاست. روح های شما درون روح هاست….

آیا از این واضح تر بگویند که اهل بیت در درون خود شماست؟پس برای دیدار و وصال آنان سر به گریبان فرو ببرید ودر درون خودتان به دنبال ایشان بگردید.

گفته میشود آغاز غیبت امام زمان با رفتن حضرت به درون سرداب خانه پدرشان بوده است . لذا شیعه که به زیارت می رود،سربه درون سرداب می برد. اگر سربه جیب وگریبان فرو ببریم وسر در سرداب درونمان بگردانیم شاید حضرت را بیابیم .

نفس وبدن انسان مغرب وبیرون از وجود انسان مشرق است . حضرت ولی عصر(عج) از مغرب طلوع می کند یعنی از درون خودت !

این که در زیارت وارث شهادت می دهی که ائمه نوری در اصلاب شامخ وارحام پاک بودند وآنها را جاهلیت با پلیدی هایشان آلوده نساخته است. این شهادت را از کجا می دهی؟ مگر غیر از این است که در درون خودت نوری از آنها را پیدا کردی ودیدی که پاکند؟

 3 نظر

زمزمه انتظار......

01 اردیبهشت 1390 توسط کوثر

مرغک انتظار ، روی شانه هایمان آواز امید می خواند.

پشت تمام ثانیه هایمان ، یک اتفاق بزرگ ایستاده است.

کسی می آید …

اما این چشم های بی قرار ،دیوانه ام کرده اند ، بس که از وقت آمدنت می پرسند .

می گویی چه کنم ؟

گاهی با دلم گرم می گیرند تا زلال شوم ، مبادا از چشم هایت بیفتم و بشکنم.

هوای شهر ، غبارآلود شده ، اما من غصه ام از گرد و غباری است که روی دهلیزهای جانم نشسته .

به بزرگی دلتنگی کوچه های شهر پیامبر ، دلتنگ روزهای وصالیم که بیایی و بیت الاحزان جانمان را روشن کنی …

فردا ، دیگر بیا

به حرمت نرگس چشمهای یک مادر …

 6 نظر

امام فراموش شده

31 فروردین 1390 توسط کوثر

آنقدر دیر کردی که عده ای کوته بین، بودنت را انکار کردند.

آنقدر دیر کردی که برخی گفتند: تو اصلا به دنیا نیامده ای!


آنقدر دیر کردی که عده ای گفتند: امام حسن عسکری(ع) جانشینی برای خود انتخاب نکرده است.


آنقدر دیر کردی که عده ای گفتند: تو به دنیا آمده ای، اما آنقدر پیر شده ای که توانایی برقراری حکومتی بر مبنای عدالت را نداری!


آنقدر دیر کردی که عده ای اروپا نشین گفتند: مسیح برمی گردد اما امام زمانی وجود ندارد!


آنقدر دیر کردی که در دل مسلمانها هم غریب شدی!!!


آنقدر دیر کردی که تصور کردیم هر چه برای غربت و غیبتت اشک ریخته ایم کافی است و جزء منتظرانت شده ایم.


آنقدر دیر کردی که دیگر فراموش می کنم باران که می بارد برای آمدنت دعا کنم.


آنقدر دیر کردی که یادمان رفت کنعان ما یوسف می خواهد.


آنقدر دیر کردی که …


و امام صادق(ع) چه خوب این روزها را می دید که فرمود:« ای زراره! او منتظر است، مردم درباره ی تولد او دچار شک و تردید می شوند. برخی می گویند: هنوز در شکم مادر است، برخی گویند: از دیده ها پنهان است، برخی گویند: هنوز به دنیا نیامده است. برخی می گویند: دو سال پیش از وفات پدرش از دنیا رفته»

 1 نظر

## توجه ## اشــــک شـــــوق شــــیعیان در پی نمایان شـــــدن علائم ظــــــهور ## توجه##

07 فروردین 1390 توسط کوثر

این روزها به هر جا که میرویم خبر از فروپاشی نظام های سلطه و حکام مستبد اعراب است که یکی پس از دیگری به دست انقلابیون و ملتهای مستضعف آخرالزمان فتح میشوند که انشاءالله تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) ادامه خواهند داشت .

نفس های حضرت و عنایت خاص ایشان به عصر حاضر ، دلهای مردمان عصر را ملتهب کرده و به یاری آخرین منجی و مصلح کل به پا خواسته اند . این مژده را پذیرا باشید که تک به تک تحرکات و انقلاب های اخیر در روایات آخرالزمان شیعیان آمده است و به فضل الهی همه ی این خیزش ها به ظهور حضرت حجت (عج) ختم به خیر خواهند گشت .

این همه نشان و علامت گویای واقعیتی شگرف و حقیقتی عظیم از بازگشت مرد خداست که دل عاشق شیعه را بی تاب کرده است و اشک شوقشان را سرازیر ساخته است .

بیش از این محضر مبارکتان را منتظر نمیگذارم و روایاتی را نقل کرده که چشمان هر عاشق امام عصری را اشکبار کرده و قلبش از شوق وصال تپیدن میگیرد .

به ادامه مطلب بروید…..

پشیمون نمی شید……

صفحات: 1· 2

 4 نظر

روئیت امام زمان(عج)

23 اسفند 1389 توسط کوثر

در برابر تقاضای موسی (علیـه السلام) در مـورد رویت خدا،حق تعالی پاسخ داد:

لَن تَراني:ابدا نمی تـوانی مرا ببینی.

این ندیـدن به خاطـرشدت ظهور حق است نه دوری آن.

یعنی او آن قدر به تونزدیک است که در تخم چشم تو است و همه وجـود تو را فرا گرفته است لذا تو نمی توانی او راببینی.چرا که دیدن ، روئیت و فاصله می خواهد.

وقتی وحدت کامل باشد دیدنی درکار نیست .

یا من هو اختفی لفرط نوره :
ای کسی که ازشدت روشناییش پنهان شده است.


برای اینکه بتوانیم چیزی را ببینیم باید از او جدا شویم و فاصله بگیـریم و به جایی بـرویم که او نباشد و ازآنجا به اونگاه کنیم تا او را ببینیم.

جایی هست که خدا نباشد؟

اگر چیـزی را آن قـدربه چشم نزدیک کنیدکه به آن بچسبددیگرچشم قادربه دیدن آن نیست.

در دعـای بعـداز زیارت آل یـس درمورد امام زمان(عَجَلَ الله تَعـالی فَرَجَه)؛

تعبیرنورابصارالوریء :نورچشمهای آفریدگان به کاربرده شده است.

ازنورچشم به چشم نزدیکتر چیست؟

پس معلوم شدکه امام زمان به ماچقدرنزدیکند و هم روشن شد که چرا چشم ما امام زمان علیه السلام رانمی بیند.چشم به منزله عینک است وقدرت دید چیز دیگری است، گوش مانند سمعک است و قدرت شنوایی چیز دیگری ست. آن که می بیندومی شنودهمان امام زمان(علیه السلام) است نور ابصار الوریء یعنی نور چشمهای خلایق است ؛ چشـم که نمیتواند نور چشم راببینـد؛چشمت را ببند و بیرون نگرد.

 1 نظر
15 اسفند 1389 توسط کوثر


 

گفتم بنویســم به یاد تو… یادم آمد که پیشتر از غافلان بوده ام …

گفتم بنویســم با عشق به تو… یادم آمد هنوز عاشق نشده ام…

گفتم پس بگذار کمی باخورشــید باشم برای طلــوع …

یادم آمد که من سالها پیش غروب کرده ام …

گفتم پس بگذار کمی دعا کنم برای آمدنت …


و چنین دعا کردم:

 نظر دهید »

نامه ای به زبان ریاضی به امام زمان(عج)

13 اسفند 1389 توسط کوثر

آقای من: بیا که اوضاع معکوس شده است. منحنی ارزش ها نزولی اکید است. نمودار حرکت ما انسان ها پراز اکسترمم شده است.

سرور من: روز هفتم هفته که دلم مشتق شده است،اشتیاق دیدار تو را با دعای ندبه درهم می آمیزم و با توبه زمزمه می نشینم. زمزمه ای که واحدهای آن کم استولی تو آن رامی شنوی.

آقا جان: تمام سوالات ذهنم را به صورت دستگاه های چند معادله و چند مجهولی درآورده ام و برای جواب های آن راهی جز مبهم بودن نیافته ام.

هرچه به مشتاقان و منتظران تو می نگرم در معادله ی زندگی هیچکدام در دنیای حقیقی ریشه ای ندارند مگر در دنیای مختلط فریب و دروغ.

سرور خوبم: با خود عهد می بندم ، مهر و محبت تو را با نوشتن نام زیبایت بر مقدمه ی تمام ترسیم شده ی تدریسم تقسیم کنم. و هزار بار براین سطر نام تو را در ذکر تمام خوبی هایت ضرب کنم وبا دل منتظرم جمع ببندم.

گاهی دنیا را محور اعدادی فرض می کنم که جهت تو مبدا این محور است.هرکس در جهت مثبت تابی نهایت به خدای تو نزدیک می شود.وهر کس از دوستی و محبت تو دور می شد،در جهت دیگر تابی نهایت از تو دور می شود.

مولای من: سری به سری ها دنباله های منتظرانت بزنیم که سیگمای تمام آنها به 313 تن می رسد.چه فاجعه ای است این دنیا،مگر اوضاع قرینه شود یا محور زندگی ها انتقال یابد تا زمینه آمدنت در مختصات دنیا فراهم شود.

زمانی که با خود می اندیشم که کدام رابطه و ضابطه باعث خواهد شد بین من و شما زوج مرتب شکل گیرد.

دیدم و درک کردم که به راستی شرط بر قراری این است که اگر مؤلفه ای اول یک رنگ و صمیمی بود مؤلفه دوم هم یک رنگ و صمیمی باشد.

اینجا وقتی دلم می گیرد انتظار تو را مدل سازی می کنم تمام ابعاد ایمانم را در جکم ذره می بینم و آن چه به من آرامش می دهد این است که به هندسه عبادت روی آورم و در مستطیل سجاده سر بر دایره مهر تو گذارم و از خدای تو مهرت را طلب میکنم.

باور کن در کلاس درسم بار ها گفته ام دانش آموز عزیز در فضای نمونه ای زندگی انسان ها پیشامدی بنویسید که تعداد منتظران شما رقم بزند به امید آن که در بررسی احتمال ظهورت عددی نزدیک به یک ببینم. بار ها گفته ام هم نهشتی انسان و ایمان وقتی برقرار است که ایمان بین تمام انسانها بخش پذیر باشد و باقیمانده ربا و کذب نیاورد.

اما … میدانم و خوب می دانم،

تو روزی خواهی آمد که تصاعد خوبی ها برقرار باشد.

که ارتفاع عدالت بر قاعده دنیا قابل ترسیم باشد.

که مساحت دنیا فضای پیوسته خوبی ها باشد.

که از جمکران تا وادی سهله خط مستقیم عشق باشد.

که انتظار و اشتیاق تنها مجهول مسأله انسان ها باشد.

به امید طلوع آقا در بیکران دنیا.

 3 نظر

حضور یا ظهور ؟

12 اسفند 1389 توسط کوثر

 

تاریخ صبر و انتظار ما به دورترها برمی گردد، به مظلومیت و تنهایی عیسی،به غربت موسی، به استقامت نوح و از همه  ی این ها گذر می کند تا به مظلومیت هابیل می رسد.

انتظار و بردباری ما را وسعتی است از هابیل تا کنون و تا برخاستن فریاد جبرئیل در زمین و آسمان و آوردن مژده ی ظهور امام زمان.

آری و در آن زمان هستی حیات خواهد یافت، عشق پر و بال خواهد گشود و در رگهای خشکیده ی علم، خون تازه خواهد دوید. پشت هیولای ظلم و جهل با خاک، انس جاودان خواهد گرفت، شیطان خلع سلاح خواهد شد، انسان بر مرکب رشد خواهد نشست و عروج را زمزمه خواهد کرد. 

    به امید ظهورش 

منبع:کتاب خدا کند تو بیایی

 نظر دهید »

دانلود نرم افزار پیامک مهدوی

11 اسفند 1389 توسط کوثر

نرم افزار پیامک مهدوی

 اولین نرم افزار جامع پیامک مهدوی برای ارسال پیامک های در موضوع مهدویت به وسیله موبایل ،‌ توسط موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان علیه السلام تهیه و برای استفاده شما کاربران گرامی در وبلاگ قرار گرفت .
این نرم افزار که در موضوع حضرت مهدی علیه السلام می باشد شامل مطالب زیر می باشد :

 1. شناخت مختصری از حضرت مهدی علیه السلام
2. انس با حضرت علیه السلام

3. سخنان و سفارشات حضرت علیه السلام
4. شرح چهل حدیث از سخنان حضرت علیه السلام
5. توقیعات
6. ادعیه مهدوی
7. اشعار مهدوی
8. پیامک های مهدوی
کاربران گرامی می توانند از لینک زیر این نرم افزار را که با فورمت جاوا آماده شده را دانلود و در گوشی موبایل خود نصب نموده و برای ارسال پیامک های مهدوی از آن استفاده نمایند .
  

 

 1 نظر

حقیقت انتظار

11 اسفند 1389 توسط کوثر

حقیقت انتظار چیست ؟

انتظار، کیفیتی روحی است که موجب به وجود آمدن حالت آمادگی است برای آنچه انتظار دارند، و ضدٌ آن یاس و ناامیدی است. هر چه انتظار بیشتر باشد آمادگی بیشتر است. اگر انسان، مسافری داشته باشد که چشم به راه آمدن او اس، هر چه زمان رسیدن او نزدیک تر گردد آمادگی برای آمدنش فزونی می یابد. حالت انتظار، گاهی به پایه ای می رسد که خواب را از چشم می گیرد، چنان که درجات انتظار از این نظر تفاوت می کند، همچنین از نظر حبٌ و دوستی نسبت به آنچه را انتظار دارد تفاوت دارد. هر چه عشق به « منتظر » افزون باشد آمادگی برای فرا رسیدن محبوب افزون می گردد و دیر آمدن و فراق محبوب دردناک می گردد، تا بدانجا که انسان منتظر از خود بی خود می شود و دردها و سختی های دردآور و مشکلات سخت خود را در راه محبوب حس نمی کند.

منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات نوشته ی علی اصغر رضوانی

التماس دعا از همه ی شما عزیزان .

یا علی

 نظر دهید »

فایده غيبت طولانى چيست ؟

08 اسفند 1389 توسط کوثر

مى پرسند:  غيبت طولانى امام مهدى (عج ) و عدم دسترسى ما به او، چه سودى دارد؟

پاسخ :  امام قائم (عج ) بخاطر عدم پذيرش جامعه ، از نظرها پنهان است ، او همچون امامان معصوم عليه السلام ديگر اگر آشكار بود، مردم همان كه با آن امامان كردند با او مى كردند، اما او غائب است تا مردم آمادگى پذيرش او را در طول زمان و با برنامه ريزيهاى دراز مدت و تكامل معنوى و مادى پيدا كنند.

غيبت او چنانكه در روايات آمده همچون پنهان شدن خورشيد پشت ابرها است ، گر چه ابرها از تابش مستقيم خورشيد ممانعت مى كنند، ولى هرگز نمى توانند تابش خورشيد را بطور كلى محو سازند.
غيبت امام قائم (عج ) دهها فايده دارد كه در اينجا به طور اختصار به چند فايده آن اشاره مى كنيم .
۱- غيبت او به پيروانش اميد مى بخشد و آنها را دلگرم مى كند كه داراى چنين رهبرى هستند، با توجه به اينكه اميد، آن هم اميدى اين چنين ، سازنده است .
۲- غيبت آن حضرت پيروانش را قدم به قدم آماده مى سازد تا آن حضرت را از عزلت بيرون آورند.

۳- گفتگو درباره قيام مهدى (عج ) و تشكيل كنگره ها و كنفرانسها و تنظيم نوشته ها و مقالات در طول زمان با فرصت كافى موجب پرورش نفوس و آمادگى ، در انديشه انقلاب جهانى بودن و هدف دارى و… مى شود، در نتيجه آمادگيهاى فرهنگى ، سياسى ، اجتماعى ، صنعتى ، اقتصادى و بالاخره نظامى در همه جا پيدا مى شود و به اين ترتيب زمينه سازى ظهور آن حضرت مهيا مى گردد.


به ادامه مطلب بروید ……

صفحات: 1· 2

 1 نظر

عناصر تشکیل دهنده انتظار چیست؟

05 اسفند 1389 توسط کوثر

 

انتظار ظهور منجی هیچ گاه به حقیقت نمی پیوندد مگر در صورتی که سه عنصر اساسی در آن محقق گردد:

1-عنصر عقیدتی: شخص منتظر باید ایمان راسخی به حتمی بودن ظهور منجی و نجات بخشی او داشته باشد.

2-عنصر نفسانی: زیرا شخص منتظر باید در حالت آمادگی دائمی به سر ببرد.

3-عنصر عملی و سلوکی: شخص منتظر باید یه قدر استطاعت خود در سلوک و رفتارش زمینه های اجتماعی و  فردی را برای ظهور منجی فراهم نمای.

با نبود هر یک از این سه عنصر اساسی، انتظار حقیقتا معنا پیدا نمی کند.

منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات نوشته ی علی اصغر رضوانی

 2 نظر

انتظار

05 اسفند 1389 توسط کوثر

مهدی جان:

انتظار رنگ در و دیوار خانه ی من است

انتظار به یادم می آورد که هر روز یک دعای غمناک را در قنوتم تکرار کنم:

اللهم عجل لولیک الفرج

 نظر دهید »

سخنرانی استاد دانشمند درباره امام زمان(عج)

28 بهمن 1389 توسط کوثر

سخنرانی استاد دانشمند درباره امام زمان(عج)


 

 2 نظر

حکم رهبر انقلاب درباره مصداق غیبت در نوشته‌های دیجیتال

28 بهمن 1389 توسط کوثر

 

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی)  در جلسه درس خارج فقه (۸۹/۱۰/۷) در ذیل بحثِ موارد استثناء از حکم حرمت غیبت، در پاسخ به سؤالی پیرامون صدق غیبت در مواردی چون ذکر در نوشته، وبلاگ یا ضبط صوت و تصویر و انتقال آن، به نکات مهمی در تبیین احکام آن اشاره فرمودند.به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب درباره «غیبت در رسانه‌های جدید» گفتند:"اینى که اصلاً این کار [غیبت] جایز است یا جایز نیست ولو به قصد اصلاح باشد، این را نمیشود به طور مطلق یک چنین چیزى را پابند شد؛ که ما بگوئیم ما چون میخواهیم در امر جامعه اصلاح کنیم، پس زیدى را، عمروى را یا یک جریانى را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهیم، غیبت کنیم؛ حالا آن کسانى که این کارها را میکنند، خیلى اوقات به غیبت هم اکتفاء نمیکنند؛ خب، ملاحظه میکنید دیگر. گاهى چیزهائى را مى‌آورند که معلوم نیست حدِّ غیبت(۱) بر او صادق باشد؛ شاید مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غیر علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمیشود این را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراین این جایز است براى او، نه؛ موارد استثناء همان مواردى است که [در کتب فقهی] ذکر شده است.


منتها باید این موارد صدق کند، احراز بشود. این خیلی مهم است. واقعاً یکى از چیزهائى که ما همه‌مان [باید توجه کنیم]، به مردم هم باید بگوئیم، یاد بدهیم که توجه بکنند این است که: به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند؛ اینجور نیست، چون وسائل مدرن امروز همه مشمول همین حکم است. یعنى خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه‌ى اینها میشود؛ یعنى ملاک استماع در اینها وجود دارد مسلّماً. شنیدن به گوش خصوصیتى ندارد، خواندن تو نامه هم عین همان است که ما در بحث استماع این را تأکید کردیم و عرض کردیم.===">متن کامل این بیانات را از این‌جا بخوانید یا بخشی از صوت آن را از پخش کننده پایین بشنوید. 


 

 نظر دهید »

بیا و با خودت باران بیاور ...

28 بهمن 1389 توسط کوثر

kosar

مولا جان! می‌نویسم با قلمی از جنس آفتاب، دلی از نسل دل‌های شكسته،

 بلكه امروز، فردا، شاید جمعه بیایی و مرا از این گرداب عمیق تنهایی نجات دهی.

هنوز هم در عصرهای جمعه دلم به یادت می‌گیرد و ناخواسته اندوه مهمان دل پریشانم می‌شود.

من همیشه عكست را در معبد دلم به ودیعه گذاشته‌ام و در طلوع زیبا، آمدنت را نقاشی می‌كنم و ژرفای وجودت را به وجود خسته خویش انتساب می‌دهم…

كی می‌آیی و رخ از پرده می گشایی؟…

اللهم عجل لولیک الفرج

kosar


 نظر دهید »

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور

28 بهمن 1389 توسط کوثر

 

انتظار قيام يک مصلح بزرگ جهاني، انتظار انقلاب و دگرگوني و تحولي است که وسيع‌ترين و اساسي‌ترين انقلاب‌هاي انساني در طول تاريخ بشر است. انقلابي که عمومي، همگاني و جهاني است و تمام شئون و جوانب زندگي انسان‌ها را شامل مي‌شود، در اين ميان، انقلابي که بيش از هر انقلاب ديگري در مسير انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) ولو در سطح منطقه‌اي و ملي قدم نهاده است، انقلاب اسلامي ايران مي‌باشد. انقلاب اسلامي ايران، نمونه و الگوي بسيار کوچکي از حکومت عدل و داد حضرت مهدي (عج)‌ است. مباني فکري و نظري، اهداف و عوامل ايجاد کننده انقلاب، رهبري و چشم انداز آينده‌ آن چيزي است که اين دو انقلاب را بيش از پيش به هم شبيه مي‌سازد و انقلاب اسلامي ايران در جايگاه نمونه کوچکي از انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) مطرح مي‌گردد.
این موجی که امروز کشورهای عربی را فرا گرفته (قیام مردم تونس ؛ مصر،اردن و…)، از دریای بیکران انقلاب اسلامی ایران است و دنیای امروز دنیایی است که اسلام در برابر غرب قیام کرده و شیعه وسنی در کنار هم در برابر استبداد قیام کرده اند و کم کم راه برای پیروزی اسلام باز خواهد شد و اینها همه زمینه ساز ظهور و قیام حضرت حجت(عج) است. وقوع انقلاب اسلامی ایران به خواست خداوند و به دست امام خمینی (ره) یکی از اتفاقاتی بود که شگفتی نه تنها جهان اسلام بلکه تمامی جهانیان را برانگیخت. حتی برخی نزدیکان امام هم ایشان را از ادامه ی مسیری که انتخاب نموده بودند منع می کردند؛ اما همگان دیدند که این مرد بزرگ یکه و تنها و فقط به پشتیبانی مردمی که زخم خورده ی شاه ملعون بودند، چنان انقلابی برپا کردند که انگشت تعجب همگان به دهان ماند و همین انقلاب زمینه ساز انقلاب های دیگری در سطح جهان گردید. در طی این چندین و چند سال دشمنان با طرح ها و نقشه های مختلف سعی بر براندازی این انقلاب داشته و دارند اما ؛ این انقلاب همواره در پناه خداوند متعال و زیر سایه ی حضرت ولی عصر(عج) تا به حال توانسته است پستی و بلندی های ناشی از فتنه و فتنه گران را با موفقیت طی نموده و از این به بعد هم به حمد الهی خواهد توانست با برقراری صلح و عدالت زمینه ساز ظهور ولی نعمت و مولایمان باشد. به گونه ای که امام خمینی(ره) فرمودند:«انقلاب ما نقطة شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداري حضرت حجت ارواحنا فداه است كه خداوند بر همة مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور فرجش را در عصر حاضر قرار دهد».

برای مشاهده متن کامل مقاله به ادامه مطلب رجوع کنید.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

شیعه تنها نیست

21 بهمن 1389 توسط کوثر

 

کاش مهدی برسد در ره او ، ما جوانان همگی پیر شویم

شیعه تنها نیست

امام زمان حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- فرموده اند:

(إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَلا ناسینَ لِذَكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ الَّلأْواءُ وَاصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ)

ما در رسیدگى و سرپرستى شما كوتاهى و اهمال نكرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم كه اگر جز این بود، دشوارى ها و مصیبت ها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ریشه كن مى نمودند.

احتجاج، ج2، ص323 ; الخرائج و الحرائج، ج2، ص903 ; بحارالأنوار، ج53، ص175، ح7.

شرح این حدیث گهربار را در ادامه مطلب بخوانید:


 

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

جزیره خضرای واقعی کجاست؟

21 بهمن 1389 توسط کوثر

 

از حضرت آیة الله بهجت پرسیدند: آقا! این همه بحث راجع به جزیره خضراء می‌شود، واقعا  جزیره خضراء کجاست؟

حضرت آیة الله بهجت فرمودند: جزیره خضراء آن دلی است که امام زمان(عج) در آن تاب بیاورد، اگر امام زمان علیه السلام در دلت آمد، آن دل جزیره خضراء است، مردم باید دور این دل بگردند. کجا می‌گردی دنبال جزیره خضراء؟! امام زمان همراه توست، چرا ما باید حضرت را منحصر و محصور در آنجا بکنیم؟! من بگویم امام زمان در جزیره‌ای در فلان کشور تشریف دارند، نخیر، یقینا بدانید که امام زمان علیه السلام از رگ گردن به من و تو نزدیکتر است.


        گوهری کز صدف کون و مکان بیرون بود                   طلب از گم شدگان لب دریا می‌کرد

 نظر دهید »

مراتب انتظار فرج

21 بهمن 1389 توسط کوثر

 

اللهم عجل لولیک الفرج

براي حالت انتظار فرج و گشايش در امور،سلسله مراتبي وجود دارد که با توجّه به نوع مشکلي که چشم به راه حل آن هستيم ،تنظيم مي گردد.


1. انتظار در جهت گشايش امور شخصي

اوّلين و ضعيف ترين مراتب انتظار ،انتظار براي گشايش در امور شخصي خود و فتح و فرج غصّه ها و ناگواري هاي فردي مي باشد . البتّه همين امور شخصي گاهي غصّه هاي زندگي مادّي و امور عادّي خود است و گاهي دردها و غصّه هاي معنوي که انسان در دل دارد و خواستار گشايش آن با فرج امام زمان (ع)است. وجود مبارک حضرت مهدي (ع)در توقيع شريفي که به محمّد بن عثمان العمري ارسال داشتند بعد از جواب سؤالات اسحاق بن يعقوب مي فرمايند: «براي تعجيل در فرج بسيار دعا کنيد که آن فرج خود شماست »(1).

در دعاي افتتاح نيز مي خوانيم :«خداوندا پراکندگي ما را به وسيله او جمع و گسيختگي مان را دور کن و پريشاني ها را بدو پيوست کن و کمي مان را به وسيله او زياد کن و ذلّت ما را به وسيله او تبديل به عزّت کن و…فقر ما را به وسيله او جبران کن و شکاف و تفرقه ما را به او برطرف کن وسختي ما را به وسيله او آسان کن و…».

 

2. انتظار جهت گشايش در امور مؤمنان

دومين مرتبه انتظار ،انتظار براي رفع مشکات از جامعه ايماني و آحاد مؤمنان و موحّدان است ؛مشکلاتي که از جهت مادّي و معنوي ،ديني و دنيايي مؤمنان را محاصره نمود وآنان را در نوعي سرگرداني و بي ساماني قرار داده است . حضرت سجّاد (ع)مي فرمايد : «زماني که قائم ما قيام کند،خداوند آفت را از شيعيان ما بزدايد و دل هاي آنان را چون پاره هاي آهن (سخت و تزلزل ناپذير)کند و هر مرد آنان را قدرت چهل مرد دهد. آنان فرمانروا و سالار جهان خواهند بود» .(2)

حضرت باقر (ع)مي فرمايند: «هر گاه زمان ما (ظهور ما)فرا رسد و مهدي ما بيايد،شيعه ما از شير دليرتر و از سر نيزه برنده تر خواهد بود… »(3)

حضرت علي (ع)مي فرمايند: «با مهدي ما حجّت ها تمام مي شود ،او پايان بخش امامان ،نجات بخش امّت و منتهاي نور است ».

در دعاي افتتاح چنين مي خوانيم : «خدايا ما به سوي تو از دوري پيغمبرمان (ص)و غايب بودن وليّ مان شکايت مي کنيم ».

همچنين در دعاي عهد با امام زمان (ع)(5)مي خوانيم :«خداوندا با حضور حضرت (ع)اين گرفتاري را از اين امّت برطرف کن و ظهور او را براي مان نزديک کن».

 

3. انتظار در جهت گشايش امور آحاد انساني

سومين مرتبه انتظار ،انتظار براي گشايش در امور جامعه جهاني و همه آحاد و ساکنان زمين است ،زيرا ظهور اما عصر (ع)نويد بخش امنيت و عدالت جهاني است و از برکات و آثار آن، همه اهل زمين برخوردار خواهند شد . حضرت باقر (ع)مي فرمايند: «زماني که قائم به پا خيزد ،ايمان را به هر دشمن کينه توزي عرضه مي کند ،اگر از جان و دل ايمان نياورد ،گردنش زده مي شود ،يا همچون ذميّان امروز جزيه مي پردازد و به کمر او زنّار مي بندد وآنان را از شهرها ،به حومه ها و روستاها بيرون مي کند ».

در دعاي عهد با امام زمان (ع)(6)مي خوانيم :«خداوندا،او را پناهگاه بندگان مظلومت قرار ده…»

 

4. انتظار جهت گشايش امور جامدات ،گياهان و حيوانات

چهارمين مرتبه انتظار ،انتظار براي گشايش در حيات حيوانات ،گياهان و جمادات است ،زيرا با امر فرج در زمين و زمان و عالم نباتات و حيوانات نيز تحوّلات مثبت ايجاد خواهد شد و دامنه ظهور و شعاع نور آن شامل حال آنان نيز مي گردد. همچنان که در عصر غيبت مي خوانيم: « ظهر الفساد في البرّ و البحر بما کسبت أيدي النّاس ».

پيامبر اکرم(ص)فرمودند : «او زمين را ،همچنان که آکنده از ستم و بيداد شده،از عدل وداد پر مي کند. آسمان از ريختن نزولاتش هيچ دريغ نمي ورزد و زمين از روياندن گياهانش ».(7)

حضرت علي (ع)فرمودند: «زماني که قائم ما قيام کند ،آسمان نزولات خود را فرو ريزد و زمين گياهانش را بروياند و کينه و دشمني از دل هاي بندگان رخت بربندد و درندگان و چرندگان با هم بسازند چندان که زنان زيور(زنبيل )به سر ، عراق را تا شام مي پيمايند وجز بر علف و سبزه گام نمي نهند و هيچ درنده اي آنها را آشفته و هراسان نمي کند».(8)

پيامبر(ص)فرمودند :«قيامت برپا نمي شود تا زماني که زمين از ستم و دشمني آکنده شود ،آنگا ه مردي از خاندان من قيام کند و زمين را ،همچنان که از ظلم و جور آکنده شده از عدل و داد پرکند».(9)در اين باره ،در دعاي عهد(10) مي خوانيم :«خداوندا ، سرزمين هايت را آباد کن و بندگان را زندگي (حقيقي)ببخش».

 

5. انتظار جهت گشايش امر انبيا و اوليا

پنجمين مرتبه انتظار ،انتظار جهت گشايش غصّه ها و دردهاي اوليا و انبيا در گذشته تاريخ و شادماني و فرج براي آنان است . در دعاي ندبه ،در همين رابطه ،مي خوانيم : «کجاست آن کسي که انتقام خون پيامبران و فرزندان آنها را مي گيرد».

 

6. انتظار جهت گشايش در امور آل محمد (ص)

ششمين مرتبه انتظار ،انتظار براي گشايش امر پيامبر (ص)و امامان معصوم (ع)و مستضعفان واقعي است ،زيرا با ظهور امام عصر (ع)دولت کريمه اهل بيت (ع)تشکيل خواهد شد و بازگشت مجدّد آنان به دنيا با رجعت شروع خواهد گشت ؛به عبارتي فرج امام عصر (ع)فرج آل محمّد (ص)است و موجب شادماني رسول الله (ص)است و اهل بيت (ع)خواهد شد . آري تا ظهور امام زمان (ع)اتّفاق نيفتد ،همچنان اهل بيت (ع)در استضعاف و مظلوميّت به سر مي برند.

مفضّل بن عمر مي گويد :از امام صادق (ع)شنيدم که فرمود : «رسول خدا (ص)نظري به علي ،حسن وحسين (ع)افکند و گريست و فرمود :شما مستضعفان بعد از وفات من هستيد »

مفضّل گويد :عرض کردم يابن رسول الله معني آن چيست؟

فرمود : «يعني شما امامان بعد از من هستيد ،چون خداوند مي فرمايد : «و مي خواهيم بر آنان که در زمين به ضعف کشيده شده اند ،تفضّل نماييم و آنان را پيشوايان و وارثان حکومت حق سازيم»پس اين آيه در مورد ما اهل بيت (ع) تا روزقيامت جاري است».(11)

همچين در کتاب «غيبت»شيخ طوسي آمده که از امير المؤمنين (ع)روايت شده است در مورد قول خداوند متعال :«و نريد أن نمنّ علي الّذين استضعفوا في الأرض و نجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين »فرمودند :«ايشان اهل بيت محمّد (ص)هستندکه خداوند مهدي آنان را بعد از رنجيدن آنها (استضعاف آنها) مي آورد سپس آنان را عزّت مي بخشد و دشمنانشان را ذليل مي سازد».(12)

نيز در دعاي ندبه مي خوانيم «کجاست آن کسي که انتقام خون کشته کربلا ـ امام حسين (ع)ـ را بگيرد ».يا در دعاي عهد با امام زمان (ع)مي خوانيم :«خداوندا پيامبرت (ص)و پيروان او را به ديدارش شادمان کن و پس از او به بيچارگي ما رحم کن ،خداوندا با حضورش اين گرفتاري را از اين امّت برطرف کن و…»

در دعاي قنوت امام حسن عسگري (ع)آمده است :«بار خدايا، به درستي که حقّ ما پس از تقسيم شدن در دست غاصبان ،دست به دست گشت و حکومت ما پس از مشورت به چيره شدن و زورمندي (دشمنان )واقع شد و پس از آنکه برگزيده امّت بوديم ميراث آنها شديم که وسايل لهو و بازيگري با سهم يتيم و محتاج و بيوه خريداري گرديد و اهل ذمّه بر مردم مؤمن حکومت يافتند و فاسقان هر قبيله عهده دار امور آنان گشتند که نه دفاع کننده اي هست تا آنها را از هلاکت دور سازد و نه سرپرستي که به آنان با ديده مهر بنگرد و نه صاحب مهرباني که جگر تفتيده را از گرسنگي برهاند و آن را سير کند ،پس آنان با خواري در خانه گمشده اي واقع شده اند و گرفتار فقر و همنشين اندوه و ذلّت مي باشند».

 

7. انتظار جهت گشتايش امور ملکوتيان

هفتمين مرتبه انتظار ،انتظار براي گشايش غصّه ها و اندوه فرشتگان و ملکوتيان مي باشد ،زيرا مصائب اولياي الهي و به ويژه مصيبت حضرت سيّدالشهدا (ع)آنان را غمزده و رنجور ساخته و آنان در انتظار گشايش امر هستند. امام باقر (ع)در جواب ابوحمزه ثمالي که از علّت نام گذاري آن حضرت به «قائم»پرسيد ،فرمودند :«چون جدّم حسين (ع)کشته شد ،فرشتگان با گريه و فغان به درگاه خداوند عزّ و جلّ فرياد بر آوردند که: اي خدا و سرور !آيا از کسي که برگزيده تو و فرزند برگزيده تو و بهتر آفريده تو را مي کشد چشم مي پوشي ؟خداوند عزّ وجل به آنان وحي فرمود که :فرشتگان من آرام گيريد، به عزّت و جلالم سوگند که از آنان انتقام خواهم گرفت گرچه زمانش به طول انجامد . آنگاه خداوند امامان نسل حسين(ع)را به فرشتگان نشان داد وفرشتگان بدان شادمان گشتند. در ميان آنان يکي ايستاده بود و نماز مي خواند.خداوند فرمود :با اين قائم از آنان انتقام مي گيرم».

 

8. انتظار جهت گشايش در امور امام زمان (ع)

 

هشتمين مرتبه انتظار ،انتظار ظهور براي گشايش غصّه ها و دردهاي خود امام زمان(ع)و شادماني قلب آن بزرگوار است ،زيرا قلب امام عصر(ع)در دوران غيبت نقطه مرکزي بزرگ ترين و عظيم ترين مصائب و دردهاست ،به طوري که :

1. در دوران غيبت حقّ ولايت و حکومت به دست شرورترين انسان ها غصب شده ،دين و احکام الهي مورد هجوم قرار گرفته و بهترين پيروان ايشان در سخت ترين شرايط زندگي مي کنند.

يکي از علماي اهل معرفت مي گويد:اگر از حضرت علي (ع)21سال غصب حکومت و ولايت سياسي شده و ايشان در استضعاف و مشکلات فراوان قرار گرفت ،به گونه اي که خود فرمودند :«صبر کردم در حال که در چشمم خار و در گلويم استخوان بود »،(13)امام زمان (ع)بيش از 1100سال است که در اين حالت به سر مي برد ،او داغدار مصائب همه انبيا و اوليا و از .جمله داغدار مصائب مادرشان حضرت زهرا(س)و جد بزرگوارشان امام حسين (ع)هستند و داغ اجداد طاهرينشان را به دل دارند.

2. حقّ ولايت و حکومت خود را غصب شده مي بيند.

3. بي توجّهي و تاراج ثروت ها و حقوق شرعي مانند خمس ،فدک و …را شاهد است.

4. فتنه ها ،خونريزي ها و بي عدالتي ها را مي بيند.

5. گناهان و معاصي همه انسان ها از جمله شيعيان ،او را آزار مي دهد .

6. از تحريفات ديني ،فرقه سازي ها و مکاتب انحرافي خبر دارد.

7. تعطيلي احکام الهي و حدود و قوانين شرعي را شاهد است.

8. از حال دانشمندان و علما ي منحرف ودنيا زده خبردار است.

9. پيروان وشيعيان خود را بي سرپرست نظاره مي کند.

10. پيشرفت کفر و نفاق و سرعت وپيروزي هاي ظاهري آنان را مي بيند.

11. از عمق شرک و رياکاري و جريانات ضد ّتوحيد ي خبردارد.

و ده ها و صدها اتّفاق و حادثه ناگوار را نظاره گر است که هر يک به تنهايي ايشان را سخت آزرده خاطر مي سازد. آري بالاترين حالت انتظار و مقدّس ترين و عميق ترين نوع انتظار در خود حضرت وجود دارد،زيرا از علم و اشراف کامل به احوال هستي برخوردار است و روحيه اصلاح گري و عزت طلبي در روح بلند او موج مي زند .

 

پی نوشت ها :

 

1.غيبت طوسي ،ص292.

2. ميزان الحکمه ،ح1240.

3. همان، ح1232.

4. همان ،ح1166.

5. مفاتيح الجنان ،ص904.

6. ميزان الحکمه ،ح1248.

9. همان ،ح1241.

10. همان ،ح1170.

11.مفاتيح الجنان ،ص904.

12. تفسير نور الثقلين،ج6،ص311.

13. همان ،ج5،ص311.

 

منبع:نشريه موعود شماره 102

 

 نظر دهید »

متی ترانا و نراک؟!

15 بهمن 1389 توسط کوثر

کی به هم می رسد ای یار نگاه من و تو

مجتمع کوثر(مهدی)


  در حصار زمستان مانده ایم و به امید بهاریم !

  بهار تبسم های بی ریای تو که بیایی و به آنها طراوتی ببخشی .

 ای مسافر آشنا ! به سوی ما بیا و چشمهای منتظر ما را روشن کن .

 ما بی تو پاییزیم و مثل برگهای خشکیده شوقی برای زیستن نداریم .

 ما بی تو یک شعر ناتمام هستیم ، یک شعر مهمل و پوچ ……

 2 نظر

جمعه

15 بهمن 1389 توسط کوثر

 

جمعه است و دلم تاب ندارد

دل تاب نبود رخ مهتاب ندارد

تا وعده ی دیدار صباحی نماندست

آدینه سراسر غزل ندبه آقاست

                                                                                    

                                                                                                             فاطمه

 

 نظر دهید »
13 بهمن 1389 توسط کوثر

بهونه  

 

                      بهونه

 

                                                بهونه

 

امروز خیلی از این کلمه استفاده کردم و خیلی هم این کلمه رو شنیدم

اما دلم بهونه ی هیچ کس و هیچ چیزی رو نمی گیره بجز خودت ……

در هر باد طنين صداي تو بود
بر هر خاک رد پاي تو فرو رفته بود
و در هر آب انعکاس سيمايت
در هر آتش گرمي دستانت
آنگاه که من
کوچه به کوچه
خانه به خانه
نشان تو مي خواستم

 

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر

 

 نظر دهید »

بیا الهه ی غربت سوار صحرایی....

13 بهمن 1389 توسط کوثر

اللهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ

صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ

في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ

وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً

حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

«برحمتك يا ارحم الراحمين »

 

ندیدمت که بگویم چقدر زیبایی

نیامدی که ببینم شبیه دریایی

ببین دوباره غروبست و جاده آماده

بنا به گفته ی مردم غروب می آیی

شکوه آمدنت را ببخش بر چشمم

بیا الهه غربت سوار صحرایی

 

 نظر دهید »

عهد....

23 دی 1389 توسط کوثر

 

هو المحبوب

 

 

  دلم گرفته است گرفته تر از آسمانها و افلاکت و مواج های انتظار قلبم هر روز شدیدتر از روز دیگر می شود و در ساحل دلم غوغایی لا ینوصف ایجاد می کند .

بارالها ! ساعتها می آیند و می روند و این ذره ذره عمر من است که بدون معشوق می گذرد و تنهاییم روز به روز شدید تر و دلتنگیم روز به روز افزونتر می شود .

معبودا ! مگر تو نگفته ای که شما دنبال هر چه باشی آن را به شما میدهم پس چرا به من وصال به معشوق نمی دهی .

پروردگارا ! ساعتها و دقایق عمرم گذشت و نفسم به ثانیه رسید و شمع وجودم در انتظار یار ، ذوب گشت و به ذرات آخر رسید .

خدوندا ! هیچ کاروانی بی ساربان به منزلگه مقصود نمی رسد ، پس چرا ساربان وجودم را نمی رسانی .

تا روحم ، قلبم ، عمرم و دلم آرام گیرد که با او همچو گل سرخم و بی او همچو پاییزم .

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

و این بار با خود عهد بستم که هر گاه سحرگاهان بر سجاده ی عشق ابراز بندگی می نمایم ، عهد و پیمانم را محکمتر و استوارتر از قبل با او ببندم .

تا آقایم ، مولایم ، سرورم و تنها امید زندگیم مصمم شود برای ظهورش .

پس بیایید این بار دعای عهد را با یک نگاه دیگر بخوانیم

 

اَللّهُمَّ اَرِِنِی اَلطَلعَهَ الرَشیدَهَ وَالغُرَّهَ الحَمیدَه وَاکحُل ناظِری بِنَظرَهٍ مِنّی اِلَیهِ وَعَجَّل فَرَجَهُ وَ سَهِّل مَخرَجَه………….

 

 نظر دهید »

آقا بیا ....

23 دی 1389 توسط کوثر

 

  میدانم انتظارم را می کشی‌،

 انتظار ندبه هایم،

دعاهایم برای فرجت را،

اما من باز هم مثل همیشه، عهد شکنی می کنم و خواب، چشمانم را می رباید و صبح جمعه ای دیگر را از دست می دهم تا جمعه ای دیگر ولی…

 می دانم که دلت را شکسته ام و می دانم که سهم من از انتظار برای تو به خواندن دعای فرجت درقنوت نمازهایم و زیارت جمکرانت خلاصه می شود.

 ولی تو هنوز امید داری،  امید به بازگشتم و توبه ام و من باز هم مثل همیشه توبه شکنی میکنم و باز تو اشک میریزی و از خدا برایم استغفار می طلبی؛ مثل اینکه تو به جایم گناه کرده ای می دانم زمانی که پرونده ام مقابلت باز میشود پرده اشک، چشمان زیبایت را می ربايد

 

نکند تو همانی که شمع انتظارم را با آب روشن نگه میداری تا پروانه غصه نسوزد …..


اللهم عجل لولیک الفرج

 

 1 نظر

در انتظار « انتظار »

21 دی 1389 توسط کوثر

ای کعبه مقصود !

قفل دل بر ضریح چشمان تو بسته ایم و مبتلای درد عشق و جنون و عذابیم . از خمار چشم تو بیماریم و در دام زلف تو گرفتار . از لهیب عشق تو بی قراریم و بر کمند مهر تو دچار .

امان از نرگس مست و فغان از دام گیسویت

که دایم در کمین این دل شیدا و صحرایی است

دل من بسته ی مویت ، اسیر طاق ابرویت

دمادم در تب و تاب از چنان زلف چلیپایی است

شبی مهمان قلبم شو ، تو ای روح اهورایی

ببین ویرانه دل را ، اسیر درد تنهایی است

ای یوسف حسن و ملاحت ! باز آی که چشم ما چون یعقوب در هجر تو سرشک غم به دامان می ریزد .

دل ما کربلاست

         سینه ی ما بقیع

                      و چشم ما فرات .

ای دادخواه شهیدان عشق ! ای زائر غریبانه ی بقیع و کربلا !

ای نگاه حسرت تو سوار بر امواج فرات !

تا کی مقیم سکوتی و در انتظار «انتظار»!

 

دلنوشته از : فاطمه (دی ماه 1386)

 نظر دهید »

انتظار عزیز من دیگه بسه.....

19 دی 1389 توسط کوثر

بسم رب المهدی

اگر روزی او را ببینم ….

به او می گویم چه زیبا مولا علی علیه السلام  فرمود: ” الانتظار اشد من الموت” انتظار شدیدتر از مرگ است.

ای عدل منتظر و ای حاضر ناظر، چشم ها به تو دوخته شده و منتظران حقیقت، همچو شمعی تا صبح ظهور درغم هجرانت می سوزند.

 چه سخت و گران است بر من اینکه ببینم همه خلق را و ترابینم : ” عزیز علی ان اری الخلق و لاتری“.

هر آدینه که می رسد ، دل بهانه تورا می گیرد و ما لب ها را با ” ندبه” و ” کمیل ” متبرک کرده و رو به دریای انتظار به انتظار طلوع آفتاب می نشینیم.

ای ساقی فرج ، چشمها آنقدر در فراق تو اشک ریخته و انتظار کشیده ، دستها آنقدر طلب نور کرده و خالی مانده ، دوشها آنقدر تازیانه سنگین اهانت را بر پیکره باورهای دینی تحمل کرده که دگر توان از کف داده .

 مولای من کجا هستی که دوستانت را عزت بخشی و دشمنانت را ذلیل و خوار کنی :

” این معزالاولیاء و مذل الاعداء“.

ای  سایبان  دلهای سوخته و ای انتظار اشکهای به هم  دوخته ، عاشقانت هرجمعه دیدگان خود را با اشک می آرایند و دلشان را نذر تومی کنند . هر صبح با مولایشان تجدید میثاق می کنند . کاروان دل را به غروب می برند ، زبان را  به ذکر  فرج مشغول می دارند و بر سجاده انتظار نشسته و انتظار بر دوش

می کشند ، تا شاید دعایشان مستجاب شد و، معشوق گوشه چشمی به آنها بنماید.

ای تجدید کننده احکام تعطیل شده، و ای طلب کننده خون شهید کربلا ! کجا هستی؟

 بیا و دیدگان را با ظهورت مزین کن و دریای محبت را بردل مشتاقان جاری کن

 

دلنوشته از : فاطمه ( اسفند85)

 2 نظر

قسم به نام و نهادت ، دلی برای ِ تو نیست

14 دی 1389 توسط کوثر

تا کی بی حضورت از حضورت بگم؟

به دلتنگی هام گوش بده شاید دیر بشه شاید اشکم بریزه و راز دل شکسته ام را فاش کنه…

به چی فکر می کنی؟ حرف بزن از سکوت بی بهونه ات خسته شدم، نیستی و من از عشق می گم..

.مجنون تر از مجنون دنبالت گشتم اما دریغ از رد پایی که بخوام گشتن را از سر بگیرم…

نه صبرم تمام نشده فقط گفتم که حرف دلم را بدونی…بدونی که مدتهاست توی نگاهت پرواز می کنم بدون اینکه انتظاری داشته باشم…

تا کی توی خلوتم برات گریه کنم؟

 

با اینکه می دانی دوستت دارم پس چرا برای آمدنت باران را بهانه می کنی

رنگین کمان من؟

 

 3 نظر
حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
به انتظار تو نشستن ،خطای ماست...

به انتظار تو باید ایستاد ....
  • اخبار مدرسه
  • مهدویت
  • مقالات
  • بیانیه ها و اطلاعیه ها
  • مناسبتها
  • تازه های علمی و ادبی
  • حرفهای دل
  • نیایش
  • درسها و داستانهای قرآنی
    • دانلودها
  • داستانهای زیبا
  • پرسش و پاسخ
سايت مقام معظم رهبري
سايت آيت الله سيستاني
سايت آيت الله صافي
سايت آيت الله بهجت
سايت آيت الله  وحيد خراساني
سايت آيت الله  مکارم
سايت آيت الله  تبريزي
سايت آيت الله  فاضل لنکراني


log

جستجو

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس